Συνάδελφοι, βρισκόμαστε στην περίοδο πριν την εξεταστική, κατά την οποία όλοι οι φοιτητές προσπαθούν να οργανώσουν τα μαθήματα και το χρόνο τους, ώστε να ανταπεξέλθουν όσο το δυνατόν καλύτερα στα αποτελέσματα που επιθυμούν να έχουν. Δυστυχώς, ενώ το Τμήμα θα έπρεπε να έχει οργανωθεί κατάλληλα, ώστε να αποτελεί σύμμαχο του κάθε φοιτητή και της προσπάθειάς του, διαπιστώνουμε πως – εν τέλει – μόνο αυτό δεν συμβαίνει. Έχει από καιρό αρχίσει να δημιουργείται ένα κλίμα σύγχυσης στο μυαλό και στην καθημερινότητα των φοιτητών κι οι βασικές ευθύνες αναλογούν στις λανθασμένες κινήσεις από μεριάς γραμματείας, όπως η καθυστέρηση της ανακοίνωσης περί διαγραφών – επαναδηλώσεων μαθημάτων, η αργοπορημένη έναρξη των δηλώσεων στην πλατφόρμα του my-studies (μάλιστα χωρίς την ανάρτηση του προγράμματος για την εξεταστική), όπως επίσης και η αδικαιολόγητη αργοπορία ορισμένων καθηγητών να ανακοινώσουν τις βαθμολογίες της επαναληπτικής εξεταστικής.

Η φετινή χρονιά με τα προβλήματα που τη διέπουν, μας έκανε να πιέσουμε ακόμη περισσότερο το Τμήμα για την υλοποίηση της διεκδίκησής μας, περί αύξησης του ορίου δηλώσεων μαθημάτων, το οποίο και πετύχαμε. Ένα ζήτημα που θίξαμε επανειλημμένα στον Πρόεδρο του Τμήματος, καθώς και στο πλαίσιο που καταθέσαμε προς ψήφιση στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Φοιτητών Οικονομικού. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε, καθημερινά, την άμεση ανάρτηση του προγράμματος εξεταστικής, καθώς και την αύξηση του ορίου διαγραφών – επαναδηλώσεων μαθημάτων, προκειμένου να διεξαχθεί ορθότερα η περίοδος της χειμερινής εξεταστικής, αλλά και το προσωπικό οργανόγραμμα του κάθε φοιτητή.

Πέραν όλων αυτών, τις τελευταίες ημέρες, εντείνεται όλο και περισσότερο η σύγχυση που επικρατεί, καθώς, στα αμφιθέατρα και στους διαδρόμους του πέμπτου ορόφου, κυκλοφορούν έντονα παραφιλολογίες μεταξύ καθηγητών – φοιτητών, που κανείς δεν μας διευκρινίζει αν αληθεύουν. Τα λεγόμενα αυτά, αφορούν τη διάταξη του νομοσχεδίου περί εξέτασης της διαγραφής φοιτητή στην περίπτωση που αποτύχει τρεις φορές στο ίδιο μάθημα. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι έρχεται στην επιφάνεια ένα τέτοιο μέτρο, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, κατά την οποία η Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία έχει δεχθεί πολλά χτυπήματα. Όπως γνωρίζουμε όλοι, η διάταξη αυτή δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα και τα ερωτήματα είναι: «Γιατί τώρα; Και πώς μπορεί να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο τη στιγμή που δεν πληρούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις διεξαγωγής μαθημάτων και εξεταστικής;».

Ένα τέτοιο μέτρο δεν μπορεί να βελτιώσει το επίπεδο φοίτησης των σπουδαστών, όταν κανένας δεν έχει προνοήσει για πράγματα που θα έπρεπε να θεωρούνται δεδομένα, όπως:
Να μην αλλάζει ο καθηγητής ανά συχνά χρονικά διαστήματα, σε κάποια μαθήματα, με αποτέλεσμα να διαφοροποιείται ο τρόπος διεξαγωγής του.
Να είναι σταθερή η επιλογή συγγράμματος κάθε χρόνο, πέρα απ’ την αναθεώρηση που χρειάζονται συγκεκριμένα εξ αυτών και να μην αλλάζει αυθαίρετα ανάλογα με τον καθηγητή που διδάσκει το μάθημα.
Να δημιουργηθεί μήτρα θεμάτων σε κάθε μάθημα εν όψει εξεταστικής.
Να υπάρχει κλιμακωτή βαθμολόγηση των γραπτών, ώστε να είναι μεγαλύτερο το ποσοστό επιτυχίας, με ομαλότερη διεξαγωγή εξέτασης.
Να επαναδιορθώνεται το γραπτό από δεύτερο καθηγητή ίδιου τομέα, σε περίπτωση επαναλαμβανομένων αποτυχιών.

Ως ΠΑΣΠ Οικονομικού θέλουμε το Πανεπιστήμιο να λειτουργεί σαν μαγνήτης προς τον κάθε σπουδαστή, και όχι απλώς σαν ένα εξεταστικό κέντρο. Οφείλει ο κάθε αρμόδιος, πριν μεταβεί σε οποιαδήποτε αλλαγή, να σκεφτεί τα συμφέροντα των φοιτητών με μόνο γνώμονα την βέλτιστη οργάνωση των σπουδών τους. Κάθε τακτική υποβάθμισης του πτυχίου μας και γενικότερα της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, θα μας βρει αντιμέτωπους.